10.03.2023 - Příprava automobilu na jaro

Zkontrolujte letní pneumatiky

Řidiči mají povinnost používat zimní pneumatiky v období od 1. listopadu do 31. března.
... celý článek

04.02.2019 - Péče o automobil v zimě

Kvalitní zimní obutí

Ano, tohle jste během letošní zimy slyšeli zcela jistě už stokrát. Ale nejde to znov
... celý článek

11.01.2017 - Zimní kapalina do ostřikovačů

Znáte tu situaci, kdy si v zimním období sednete do svého vozidla a pro lepší výhled skrze čelní okno ostřikovač… a ono nic? V tom pří
... celý článek

07.11.2016 - Výbava při cestě do zahraničí

Bulharsko
Všechna vozidla, kromě motocyklů, musí být vybavena hasícím přístrojem. Reflexní vesta je povinná pro k
... celý článek

07.11.2016 - Příprava vašeho auta na zimu

Své auto musíte na zimu připravit. Tato příprava se týká předevšim výměny pneumatik. Tato povinnost platí od 1. listopadu.

S
... celý článek

20.08.2015 - Originální díl nebo náhrada stejné kvality?

V některých médiích se objevuje kritika levných autodílů pocházejících od jiných výrobců než od výrobců originálních dílů. (dílů použív
... celý článek

08.06.2015 - Jak a kdy měnit olej

Výrobce neposlouchejte, radí odborníci. Olej v motoru měňte častěji, než předepisují výrobci, protože dlouhé intervaly mezi výměnami mo
... celý článek

03.06.2015 - Ekologická daň za přihlášení osobního vozidla staršího deseti let

Počet aut, za která budou muset majitelé při převodu zaplatit jednorázový ekologický poplatek, se rozšíří o 1,2 milionu. Nově půjde o 1
... celý článek

31.03.2015 - ČOI kontrolovala stáčení tachometrů v autobazarech

Dvě třetiny autobazarů porušují předpisy, zjistila Česká obchodní inspekce (ČOI). Při kontrolách odhalila tachometry stočené o stovky t
... celý článek

17.03.2015 - Měnit či neměnit? Toť otázka.

Majitelé aut s dosluhujícími zimními pneumatikami často odkládají jejich přezutí na letní, aby dojezdili zbytek vzorku. Je to riskantní
... celý článek

23.02.2015 - Pokuta dorazí i z Británie. Evropa propojuje registry.

Evropský parlament na zasedání ve Štrasburku schválil nový právní rámec ochrany osobních dat pro přeshraniční výměnu informací o doprav
... celý článek

16.02.2015 - Tisícům řidičů hrozí ztráta pojištění auta

Jedná se o auta mající v registru vozidel a ve velkém technickém průkazu stále statut tzv. polopřevodu, neboť majitelé auto na sebe při
... celý článek

Rady motoristům


Nejnovější články Ekologická dan u starších vozů

Ekologická daň u starších vozů

Od 1. ledna 2009 vstoupila v platnost novela zákona č. 185/2001 Sn., o odpadech, která ukládá povinnost platit ekologickou daň při první registraci čtyřkolového motorového vozidla do 3,5t (kategorie M1a N1). Daň se hradí jak při registraci vozidla dovezeného ze zahraničí, tak i při změně vlastníka v rámci ČR. Vždy je uvalena pouze jednou,při dalších změnách majitele se již nehradí. Tato daň se nevztahuje na motocykly, vozidla nad 3,5t a oficiální veterány.

Povinnost hradit poplatek na podporu sběru, zpracování, využítí a odstranění vybraných autovraků má každý provozovatel (vlastník), který jako první po 1. lednu 2009 registruje vozidlo s určitým stupněm plnění příslušné emisní úrovně.

Poplatek platí žadatel o registraci daného vozidla do registru silničních motorových vozidel na příslušném obecním úřadu obce s rozšířenou působností. tento obecní úřad provádějící registraci vystaví po zaplacení žadateli doklad osvědčující, že poplatek byl zaplacen. Na dokladu musí být uvedeno identifikační číslo vozidla (VIN) nebo číslo karosérie, případně podvozku.

Pro jednoznačnost určení, kdy nastává povinnost hradit ekologický poplatek u vozidel nesplňující alespoň mezní hodnoty emisí Euro 3 (převody z dědictví, vývoz vozidla atd.), je vodítkem zákonné požadování evidenční kontroly. Pokud je vyžadována evidenční kontrola, pak vzniká i povinnost poplatek hradit. V této sousvislosti je třeba připomenout, že pro vývoz vozidla do zahraničí není evidenční kontrola nezbytná (vozidlo odchází z registru ČR a tento úkon je nadbytečný)a tudiž ani polatek není vyžadován.

Pokud v osvědčení o registraci vozidla (resp. v technickém průkazu)není uvedena přímo mezní hodnota, tak se vychází z předpokladu, že vozidlo neplní ani nejnižší mezní hodnotu emisí - Euro 1 a tudiž tomu odpovídá výše poplatku, tj. 10 000 Kč. tento předpoklad vychází ze skutečnosti, že při typovém schvalování vozidel v minulosti, která již plnila mezní hodnotu emisí Euro 1, byl emisní předpis v rámci schválení technické způsobilosti váděn,potažmo zapisován do technického průkazu. V případě, že se žadatel o první registraci či přeregistraci domnívá, že vozidlo i přes absenci zápisu plní určitou mezní hodnotu emisí a může tuto skutečnost věrohodně prokázat, tak na základě doložené žádosti provede úřad zápis tohoto plnění do technického průkazu či osvědčení o registraci vozidla. Za věrohodné prokázání plnění mezní hodnoty emisí, resp. plnění konkrétního emisního předpisu či směrnice se považuje vyjádření výrobce či akreditovaného zástupce výrobce.


Autor článku:
MM     Tel: 571612487
automobily-nahradnidily.cz