09.07.2025 - Jízda v dešti – tipy pro bezpečnou jízdu

Meteorologové nás varují před vydatnými dešti a tak stoji za to si připomenout, jak déšť zásadně ovlivňuje jízdní podmínky. Zhoršená vi
... celý článek

25.06.2025 - Letní směs do ostřikovačů

Léto je tu a s ním i mušky na skle, prach z cest a špinavé čelní sklo. Správná letní směs do ostřikovačů vám pomůže udržet čelní sklo d
... celý článek

17.06.2025 - Jak připravit auto na dovolenou?

Chystáte se letos na dovolenou autem a chcete mít jistotu, že cesta proběhne bez problémů? Připravili jsme pro vás přehledný seznam věc
... celý článek

28.05.2025 - Jak se vyhnout přehřátí interiéru auta

Známe to všichni – po horkém dni nastoupíme do auta a interiér připomíná rozpálenou troubu. Existuje ale jednoduchá cesta, jak tomu jed
... celý článek

26.05.2025 - Výhody používání autoplachty v létě

Letní horka se blíží a tak určitě stojí za to připomenout, že autoplachta není jen zimní záležitostí ale že i během horkých letních měs
... celý článek

22.05.2025 - Jak se vyhnout znehodnocení paliva při dlouhém stání?

Věděli jste, že při dlouhém odstavení auta může benzín nebo nafta postupně ztrácet své vlastnosti? Může dojít k usazování nečistot, s
... celý článek

06.05.2025 - Nejčastější chyby při jízdě na dálnici

Doba výletů je v plném proudu a dálnice se tak pomalu stávají naším druhým domovem. Občas se tak každý z nás dopustí nějaké té chybičky
... celý článek

05.05.2025 - Tipy pro jízdu v koloně

Na silnicích právě začíná sezona různých oprav a omezení a s tím spojených kolon. Máme pro vás pár praktických tipů, jak během čekání v
... celý článek

30.04.2025 - Jak snížit spotřebu při každodenním dojíždění?

Každodenní dojíždění do práce nemusí vždy znamenat vysoké účty za palivo. Stačí pár jednoduchých triků a budete jezdit úsporněji a efek
... celý článek

16.04.2025 - Jarní údržba podvozku

Zima už je sice pryč, ale pod autem možná zanechala pořádnou spoušť. Posypová sůl a špína totiž mohou nenápadně způsobit korozi, která
... celý článek

14.04.2025 - Kdy je správný čas přezout na letní pneumatiky?

Přezouvání pneumatik je každoroční rituál, který zásadně ovlivňuje bezpečnost jízdy i životnost pneumatik. Víte, kdy a proč je ten sprá
... celý článek

10.04.2025 - Nákup nových pneumatik

Máme tady a jaro a s ním i výměnu pneumatik. Ať už právě kupujete nové pneumatiky či nikoliv, máme pro vás několik jednoduchých tipů pr
... celý článek

Rady motoristům


Nejnovější články Opravy a údržba automobilu

Podtlakový posilovač brzdného účinku

Posilovač brzdného účinku je zpravidla upevněn na pedálovém držáku. Posilovací brzdný účinek vyvolává podtlak v sacím potrubí motoru v okamžiku brzdění vozu - podtlak se v posilovači brzdného účinku udržuje propojením pryžovou hadicí do sání motoru a právě hadice podtlaku bývá zdrojem častých poruch.

Zda má přívodní hadice podtlaku praskliny a trhliny zjistíte jednoduše tak, že hadici odpojíte na sacím potrubí i na posilovači a od motoru do ni pustíte stlačený vzduch. Hadici ucpěte a pozorujte, jestli někde neuniká vzduch. Při této zkoušce můžete hadici ponořit do vody a podle bublinek, které unikají někde na obvodu hadice, najdete trhliny. Poškozenou hadici vždy vyměňte za novou. Opravy neprovádějte!Vlastní posilovač se ve většině případů nedá rozebrat a je-li vadný, musíte jej vyměnit za nový.

Demontáž z vozu proveďte rozpojením oka tlačítka a pedálu brzdy a po demontáži z pedálového držáku. Oko tlačítka ovládacího ventilu je spojeno s brzdovým pedálem a zajištěno pojistným kroužkem. Manipulace s tímto spojením, popř. s připojením vedení podtlaku, provádějte, pokud hodláte posilovač brzdného účinku vymontovat nebo namontovat do vozu.

Vlastní rozmontování a smontování (je-li to konstrukčně možné) posilovače brzdného účinku svěřujte odborným opravnám. Při montáži i demontáži je třeba pryžové součásti (ochrannou pryžovou manžetu tlačítka) chránit před brzdovou kapalinou a jinými mazacími prostředky. Při potřísnění použijte k očištění technický benzín. Před smontováním s hlavním válcem brzdy nastavte vůli mezi tlačítkem posilovače brzdného účinku a pístem hlavního válce brzdy - koncovkou tlačítka (je nastavitelná - šroubovací) upravíte na požadovanou délku. Vůle mezi tlačítkem a pístem brzdového válce je u různých typů automobilů různá, a proto ji nejprve zjistěte z technické literatury vašeho vozidla nebo se poraďte u výrobce. Vůle mezi tlačítkem a pístem brzdového válce je nutná z důvodu zajištění úplného odbrždění.


Čerpáno z knihy OPRAVY AUTOMOBILŮ
vydané nakladatelstvím COMPUTER PRESS, a.s., BRNO, Informace o knihách:
ondrej.weigel@cpress.cz


Vloženo: 2010-12-31
automobily-nahradnidily.cz