10.03.2023 - Příprava automobilu na jaro

Zkontrolujte letní pneumatiky

Řidiči mají povinnost používat zimní pneumatiky v období od 1. listopadu do 31. března.
... celý článek

04.02.2019 - Péče o automobil v zimě

Kvalitní zimní obutí

Ano, tohle jste během letošní zimy slyšeli zcela jistě už stokrát. Ale nejde to znov
... celý článek

11.01.2017 - Zimní kapalina do ostřikovačů

Znáte tu situaci, kdy si v zimním období sednete do svého vozidla a pro lepší výhled skrze čelní okno ostřikovač… a ono nic? V tom pří
... celý článek

07.11.2016 - Výbava při cestě do zahraničí

Bulharsko
Všechna vozidla, kromě motocyklů, musí být vybavena hasícím přístrojem. Reflexní vesta je povinná pro k
... celý článek

07.11.2016 - Příprava vašeho auta na zimu

Své auto musíte na zimu připravit. Tato příprava se týká předevšim výměny pneumatik. Tato povinnost platí od 1. listopadu.

S
... celý článek

20.08.2015 - Originální díl nebo náhrada stejné kvality?

V některých médiích se objevuje kritika levných autodílů pocházejících od jiných výrobců než od výrobců originálních dílů. (dílů použív
... celý článek

08.06.2015 - Jak a kdy měnit olej

Výrobce neposlouchejte, radí odborníci. Olej v motoru měňte častěji, než předepisují výrobci, protože dlouhé intervaly mezi výměnami mo
... celý článek

03.06.2015 - Ekologická daň za přihlášení osobního vozidla staršího deseti let

Počet aut, za která budou muset majitelé při převodu zaplatit jednorázový ekologický poplatek, se rozšíří o 1,2 milionu. Nově půjde o 1
... celý článek

31.03.2015 - ČOI kontrolovala stáčení tachometrů v autobazarech

Dvě třetiny autobazarů porušují předpisy, zjistila Česká obchodní inspekce (ČOI). Při kontrolách odhalila tachometry stočené o stovky t
... celý článek

17.03.2015 - Měnit či neměnit? Toť otázka.

Majitelé aut s dosluhujícími zimními pneumatikami často odkládají jejich přezutí na letní, aby dojezdili zbytek vzorku. Je to riskantní
... celý článek

23.02.2015 - Pokuta dorazí i z Británie. Evropa propojuje registry.

Evropský parlament na zasedání ve Štrasburku schválil nový právní rámec ochrany osobních dat pro přeshraniční výměnu informací o doprav
... celý článek

16.02.2015 - Tisícům řidičů hrozí ztráta pojištění auta

Jedná se o auta mající v registru vozidel a ve velkém technickém průkazu stále statut tzv. polopřevodu, neboť majitelé auto na sebe při
... celý článek

Rady motoristům


Nejnovější články Opravy a údržba automobilu

Podtlakový posilovač brzdného účinku

Posilovač brzdného účinku je zpravidla upevněn na pedálovém držáku. Posilovací brzdný účinek vyvolává podtlak v sacím potrubí motoru v okamžiku brzdění vozu - podtlak se v posilovači brzdného účinku udržuje propojením pryžovou hadicí do sání motoru a právě hadice podtlaku bývá zdrojem častých poruch.

Zda má přívodní hadice podtlaku praskliny a trhliny zjistíte jednoduše tak, že hadici odpojíte na sacím potrubí i na posilovači a od motoru do ni pustíte stlačený vzduch. Hadici ucpěte a pozorujte, jestli někde neuniká vzduch. Při této zkoušce můžete hadici ponořit do vody a podle bublinek, které unikají někde na obvodu hadice, najdete trhliny. Poškozenou hadici vždy vyměňte za novou. Opravy neprovádějte!Vlastní posilovač se ve většině případů nedá rozebrat a je-li vadný, musíte jej vyměnit za nový.

Demontáž z vozu proveďte rozpojením oka tlačítka a pedálu brzdy a po demontáži z pedálového držáku. Oko tlačítka ovládacího ventilu je spojeno s brzdovým pedálem a zajištěno pojistným kroužkem. Manipulace s tímto spojením, popř. s připojením vedení podtlaku, provádějte, pokud hodláte posilovač brzdného účinku vymontovat nebo namontovat do vozu.

Vlastní rozmontování a smontování (je-li to konstrukčně možné) posilovače brzdného účinku svěřujte odborným opravnám. Při montáži i demontáži je třeba pryžové součásti (ochrannou pryžovou manžetu tlačítka) chránit před brzdovou kapalinou a jinými mazacími prostředky. Při potřísnění použijte k očištění technický benzín. Před smontováním s hlavním válcem brzdy nastavte vůli mezi tlačítkem posilovače brzdného účinku a pístem hlavního válce brzdy - koncovkou tlačítka (je nastavitelná - šroubovací) upravíte na požadovanou délku. Vůle mezi tlačítkem a pístem brzdového válce je u různých typů automobilů různá, a proto ji nejprve zjistěte z technické literatury vašeho vozidla nebo se poraďte u výrobce. Vůle mezi tlačítkem a pístem brzdového válce je nutná z důvodu zajištění úplného odbrždění.


Čerpáno z knihy OPRAVY AUTOMOBILŮ
vydané nakladatelstvím COMPUTER PRESS, a.s., BRNO, Informace o knihách:
ondrej.weigel@cpress.cz


Vloženo: 2010-12-31
automobily-nahradnidily.cz