10.03.2023 - Příprava automobilu na jaro Zkontrolujte letní pneumatiky Řidiči mají povinnost používat zimní pneumatiky v období od 1. listopadu do 31. března. ... celý článek 04.02.2019 - Péče o automobil v zimě Kvalitní zimní obutí Ano, tohle jste během letošní zimy slyšeli zcela jistě už stokrát. Ale nejde to znov ... celý článek 11.01.2017 - Zimní kapalina do ostřikovačů Znáte tu situaci, kdy si v zimním období sednete do svého vozidla a pro lepší výhled skrze čelní okno ostřikovač… a ono nic? V tom pří ... celý článek 07.11.2016 - Výbava při cestě do zahraničí Bulharsko Všechna vozidla, kromě motocyklů, musí být vybavena hasícím přístrojem. Reflexní vesta je povinná pro k ... celý článek 07.11.2016 - Příprava vašeho auta na zimu Své auto musíte na zimu připravit. Tato příprava se týká předevšim výměny pneumatik. Tato povinnost platí od 1. listopadu. S ... celý článek 20.08.2015 - Originální díl nebo náhrada stejné kvality? V některých médiích se objevuje kritika levných autodílů pocházejících od jiných výrobců než od výrobců originálních dílů. (dílů použív ... celý článek 08.06.2015 - Jak a kdy měnit olej Výrobce neposlouchejte, radí odborníci. Olej v motoru měňte častěji, než předepisují výrobci, protože dlouhé intervaly mezi výměnami mo ... celý článek 03.06.2015 - Ekologická daň za přihlášení osobního vozidla staršího deseti let Počet aut, za která budou muset majitelé při převodu zaplatit jednorázový ekologický poplatek, se rozšíří o 1,2 milionu. Nově půjde o 1 ... celý článek 31.03.2015 - ČOI kontrolovala stáčení tachometrů v autobazarech Dvě třetiny autobazarů porušují předpisy, zjistila Česká obchodní inspekce (ČOI). Při kontrolách odhalila tachometry stočené o stovky t ... celý článek 17.03.2015 - Měnit či neměnit? Toť otázka. Majitelé aut s dosluhujícími zimními pneumatikami často odkládají jejich přezutí na letní, aby dojezdili zbytek vzorku. Je to riskantní ... celý článek 23.02.2015 - Pokuta dorazí i z Británie. Evropa propojuje registry. Evropský parlament na zasedání ve Štrasburku schválil nový právní rámec ochrany osobních dat pro přeshraniční výměnu informací o doprav ... celý článek 16.02.2015 - Tisícům řidičů hrozí ztráta pojištění auta Jedná se o auta mající v registru vozidel a ve velkém technickém průkazu stále statut tzv. polopřevodu, neboť majitelé auto na sebe při ... celý článek |
AKTUALITY04.02.2019 - Péče o automobil v ziměKvalitní zimní obutíAno, tohle jste během letošní zimy slyšeli zcela jistě už stokrát. Ale nejde to znovu nezmínit. Bez kvalitních zimních pneumatik a sněhových řetězů v kufru do hor raději nevyrážejte. Kromě hloubky dezénu si na pneumatikách před zimou zkontrolujte i jejich stáří, zhruba po pěti letech totiž gumy ztrácejí na kvalitě, tvrdnou, a zhoršují se tak jejich jízdní vlastnosti. Jak je pneumatika stará, můžete jednoduše vyčíst na jejím boku. Informace bývá uvedena v podobě čtyř čísel v oválném rámečku, přičemž první dvě číslice označují týden v roce a druhé dvě rok výroby. Pokud tedy na boku vaší pneumatiky najdete čísla 2815 znamená to, že pneumatika byla vyrobena v 28. týdnu roku 2015. Zimní palivo Tahle část je věnovaná hlavně majitelům aut s dieselovými motory. Důležité je mít ve voze při cestě na hory natankovanou tzv. zimní naftu. Pokud s autem normálně jezdíte, v lednu či únoru ji tam jistě již mít budete, pokud ale rádi vyrážíte na hory za prvním sněhem, měli byste zbystřit. Přes léto tankujete na tuzemských čerpacích stanicích naftu s filtrovatelností (povinná laboratorní zkouška, která měří mezní teplotu průchodnosti nafty palivovým filtrem) kolem 0°C. V přechodovém období, tedy od 1. října do 15. listopadu a na jaře od 1. března do 15. dubna, se prodává nafta třídy D s filtrovatelností -10°C. A jen v zimě, konkrétně od 16. listopadu do 28. února, se prodává zimní nafta s filtrovatelností -20°C. „Nicméně krystaly parafinu se mohou v naftě formovat i při vyšších teplotách, což u moderních motorů může někdy způsobit problém se startováním. V krajním případě se může stát, že po úžasném dni stráveném na lyžích zkrátka nenastartujete. Proto mají někteří výrobci paliv vlastní recepturu aditiv, která tomuto jevu předchází. Takto „vylepšená" paliva pak mají hodnotu průchodnosti palivovým filtrem až -40°C. Baterie Baterie v autě je dalším komponentem, který je citlivý na mráz. Pokud je autobaterie již staršího data, může se stát, že její životnost skončí právě během vaší zimní dovolené. Přibalte si proto raději s sebou startovací kabely nebo cestovní startovací stanici s dostatečnou kapacitou. Startovací kabely jsou lepší ty s větším průměrem, startování je s nimi snazší. „Červený kabel připojte nejdříve k plusu vybité baterie, pak k plusu nabité baterie, ideálně aby u druhého auta běžel motor. Pak černý kabel připojte k minusu nabité baterie, a následně ho připojte na kostru startovaného auta. Většina vozidel už má vhodné místo označené a dobře přístupné. Smetáček, škrabka a lopatka Omést ze svého auta sníh před jízdou by měla být samozřejmost. Nejen, že dobrý výhled je podmínkou bezpečné jízdy, je to ale i slušnost a ohleduplnost vůči ostatním řidičům. A v neposlední řadě to ukládá zákon. Smetáček, škrabka na led a lopatka tedy v autě v zimě nesmí chybět. Provozní kapaliny Provozní kapaliny bývají často před zimou opomíjeny, přitom dokáží zadělat na pořádné problémy. Taková špatně zvolená chladicí kapalina může v zimě způsobit škodu jdoucí až do desetitisíců korun. Chladicí kapalina, ale i třeba voda do ostřikovačů, by měla být v zimním období v autě taková, aby dostatečně odolala mrazu. Ideální hodnotou naředění chladicí kapaliny je -30 °C až -36 °C. Právě v té chvíli poskytuje pro naše podmínky dostatečnou ochranu a také tu správnou viskozitu a teplosměnnost. Jednou za čas je také dobré chladicí kapalinu vyměnit, protože časem ztrácí některé své vlastnosti, a nechrání tak spolehlivě motor. Pokud ji budete jen dolévat, držte se vždy stejné barvy kapaliny a nepřesahujte risku s označením maximálního množství. 2019-02-04 |
automobily-nahradnidily.cz |