26.11.2025 - Máte už vyměněnou ostřikovací kapalinu?

Máte už vyměněnou ostřikovací kapalinu? Letní kapalina v mrazech zamrzá, ucpává hadičky i trysky a v silných mrazech může ostřikovací s
... celý článek

Hledáme posilu do našeho týmu!

Hledáme posilu do našeho týmu!

Baví Tě auta a máš obchodního ducha? Přidej se k nám!
Do našeho obchodu hledáme prodejce
... celý článek

25.08.2025 - Jaké jsou nejčastější podvody při prodeji ojetých aut?

Pořízení ojetého vozu může být výhodné, ale zároveň skrývá určitá rizika. Ne všichni prodejci totiž hrají fér a často se snaží zakrýt s
... celý článek

15.08.2025 - Jak poznat opotřebené tlumiče a pružiny?

Léto je čas výletů, plně naloženého auta a dlouhých cest na dovolenou. A právě v takových chvílích dostává podvozek nejvíce zabrat. Tlu
... celý článek

04.08.2025 - Kontrola pojistek v autě

Nejde rádio, světla nebo centrální zamykání? Často za tím stojí jediná drobnost – vadná pojistka. Zkontrolovat ji přitom zvládnete sami
... celý článek

09.07.2025 - Jízda v dešti – tipy pro bezpečnou jízdu

Meteorologové nás varují před vydatnými dešti a tak stoji za to si připomenout, jak déšť zásadně ovlivňuje jízdní podmínky. Zhoršená vi
... celý článek

25.06.2025 - Letní směs do ostřikovačů

Léto je tu a s ním i mušky na skle, prach z cest a špinavé čelní sklo. Správná letní směs do ostřikovačů vám pomůže udržet čelní sklo d
... celý článek

17.06.2025 - Jak připravit auto na dovolenou?

Chystáte se letos na dovolenou autem a chcete mít jistotu, že cesta proběhne bez problémů? Připravili jsme pro vás přehledný seznam věc
... celý článek

28.05.2025 - Jak se vyhnout přehřátí interiéru auta

Známe to všichni – po horkém dni nastoupíme do auta a interiér připomíná rozpálenou troubu. Existuje ale jednoduchá cesta, jak tomu jed
... celý článek

26.05.2025 - Výhody používání autoplachty v létě

Letní horka se blíží a tak určitě stojí za to připomenout, že autoplachta není jen zimní záležitostí ale že i během horkých letních měs
... celý článek

22.05.2025 - Jak se vyhnout znehodnocení paliva při dlouhém stání?

Věděli jste, že při dlouhém odstavení auta může benzín nebo nafta postupně ztrácet své vlastnosti? Může dojít k usazování nečistot, s
... celý článek

06.05.2025 - Nejčastější chyby při jízdě na dálnici

Doba výletů je v plném proudu a dálnice se tak pomalu stávají naším druhým domovem. Občas se tak každý z nás dopustí nějaké té chybičky
... celý článek

Rady motoristům


Nejnovější články Opravy a údržba automobilu

Pořadí odvzdušnění brzd jednotlivých kol

Pracovní postup při odvzdušnění brzdové soustavy má svůj řád a vychází z doporučení výrobce vozidla. Když měníte například brzdový váleček jen na jednom kole zadní nápravy a brzdová kapalina v zásobní nádržce neklesá pod minimální úroveň hladiny, postačí k odvzdušnění jen okruh příslušného kola. Měníte-li hlavní brzdový válec nebo brzdové hadice a trubky v celé soustavě, musíte provést kompletní odvzdušnění celé brzdové soustavy. Vzduch je ze soustavy vytlačován působením tlaku kapaliny směrem od hlavního válce k nejbližšímu odvzdušňovacímu otvoru, tedy k tomu, kde máte otevřen odvzdušňovací šroub. Záleží také na zapojení brzdové soustavy.

Při diagonálním zapojení (například Škoda Favorit, Felicia) je na jeden okruh brzdového válce připojeno jedno kolo přední nápravy a jedno kolo zadní nápravy. A to diagonálně, tedy do kříže, například levé přední kolo a pravé zadní kolo tak, aby při brzdění vozidlo jelo v přímém směru a netáhlo ke straně. Na druhý okruh je v tomto případě připojeno pravé přední a levé zadní kolo. Starší zapojení dává možnost připojit na první okruh obě kola přední nápravy a na zadní okruh kola zadní náprav (například Škoda 105-120).

Možnosti odvzdušnění při mechanickém našlapání s pomocníkem, který sešlapává brzdový pedál:
  • Nejprve odvzdušněte pravé zadní kolo;
  • pokračujte levým zadním kolem;
  • nyní odvzdušněte pravé přední kolo;
  • nakonec odvzdušněte levé přední kolo.

    Odvzdušnění při využití tlakování brzdové soustavy například kompresorem:
  • Na zásobní nádržku připojte víčko s ventilem a připojte zařízení na výrobu přetlaku(například kompresor nebo hustilku). Následně brzdovou soustavu natlakujte malým přetlakem do 0,1 Mpa a postupně nebo současně povolte všechny odvzdušňovací otvory. Jakmile vzduch ze soustavy odejde(poznáte to podle bublin) a stříká nebo vytéká čirá brzdová kapalina, uzavřete odvzdušňovací šrouby a zrušte přetlak v soustavě brzd.



  • Čerpáno z knihy OPRAVY AUTOMOBILŮ
    vydané nakladatelstvím COMPUTER PRESS, a.s., BRNO, Informace o knihách:
    ondrej.weigel@cpress.cz


    Vloženo: 2010-12-30
    automobily-nahradnidily.cz