10.03.2023 - Příprava automobilu na jaro

Zkontrolujte letní pneumatiky

Řidiči mají povinnost používat zimní pneumatiky v období od 1. listopadu do 31. března.
... celý článek

04.02.2019 - Péče o automobil v zimě

Kvalitní zimní obutí

Ano, tohle jste během letošní zimy slyšeli zcela jistě už stokrát. Ale nejde to znov
... celý článek

11.01.2017 - Zimní kapalina do ostřikovačů

Znáte tu situaci, kdy si v zimním období sednete do svého vozidla a pro lepší výhled skrze čelní okno ostřikovač… a ono nic? V tom pří
... celý článek

07.11.2016 - Výbava při cestě do zahraničí

Bulharsko
Všechna vozidla, kromě motocyklů, musí být vybavena hasícím přístrojem. Reflexní vesta je povinná pro k
... celý článek

07.11.2016 - Příprava vašeho auta na zimu

Své auto musíte na zimu připravit. Tato příprava se týká předevšim výměny pneumatik. Tato povinnost platí od 1. listopadu.

S
... celý článek

20.08.2015 - Originální díl nebo náhrada stejné kvality?

V některých médiích se objevuje kritika levných autodílů pocházejících od jiných výrobců než od výrobců originálních dílů. (dílů použív
... celý článek

08.06.2015 - Jak a kdy měnit olej

Výrobce neposlouchejte, radí odborníci. Olej v motoru měňte častěji, než předepisují výrobci, protože dlouhé intervaly mezi výměnami mo
... celý článek

03.06.2015 - Ekologická daň za přihlášení osobního vozidla staršího deseti let

Počet aut, za která budou muset majitelé při převodu zaplatit jednorázový ekologický poplatek, se rozšíří o 1,2 milionu. Nově půjde o 1
... celý článek

31.03.2015 - ČOI kontrolovala stáčení tachometrů v autobazarech

Dvě třetiny autobazarů porušují předpisy, zjistila Česká obchodní inspekce (ČOI). Při kontrolách odhalila tachometry stočené o stovky t
... celý článek

17.03.2015 - Měnit či neměnit? Toť otázka.

Majitelé aut s dosluhujícími zimními pneumatikami často odkládají jejich přezutí na letní, aby dojezdili zbytek vzorku. Je to riskantní
... celý článek

23.02.2015 - Pokuta dorazí i z Británie. Evropa propojuje registry.

Evropský parlament na zasedání ve Štrasburku schválil nový právní rámec ochrany osobních dat pro přeshraniční výměnu informací o doprav
... celý článek

16.02.2015 - Tisícům řidičů hrozí ztráta pojištění auta

Jedná se o auta mající v registru vozidel a ve velkém technickém průkazu stále statut tzv. polopřevodu, neboť majitelé auto na sebe při
... celý článek

Rady motoristům


Nejnovější články Ostatní témata

Přetopený interiér vozu vede k rychlejší únavě

Nejenom v létě se setkáváme s přehřátým interiérem auta. Paradoxně i v zimě je poměrně častý jev, že řidiči ve voze mají okolo 24, 25 stupňů celsia. Každý kdo nasedne do vychladlého automobilu pustí topení naplno, jen aby tam už bylo teplo.

Vyšší teplota na lidský organismus působí stejně v jakémkoliv ročním období. A tak je-li léto nebo zima a vy máte v autě 25 stupňů, budete se rychleji cítit unavení. Po nasednutí do auta každý automaticky pustí topení na plný výkon. Výhodu mají moderní vozy, které mají automatickou klimatizaci a zároveň vyhřívané sedačky. Teplotu klimatizace není potřeba nastavovat na maximum. Vyhřívané sedačky příjemně zahřejí během několika sekund.

Někdo po čase topení ztlumí. Stává se ovšem často, že řidiči nechají topení hřát na vyšší výkon než je ve skutečnosti potřeba. Jen aby se prohřáli, než zase budou muset vystoupit z auta do té zimy. Efekt je ale jednoznačný. Přetopený interiér je zdrojem únavy a snižování koncentrace při řízení. Řidiči se tak snadno může stát, že pomaleji zareaguje nebo v nejhorším případě usne. Nehoda tak na sebe nenechá dlouho čekat. Přetopený interiér je nebezpečný jak při popojíždění v kolonách ve městech, tak při plynulé jízdě po dálnici.

Ideální teplota je podle odborníků kolem 20 nebo 21 stupňů celsia. Jestliže si spolujezdec stěžuje, že mu je zima, poraďte mu, ať se raději tepleji oblékne. Ani již zmiňované vyhřívané sedačky by se neměli používat po celou dobu cesty. Po vyhřátí interiéru by se měl jejich výkon snížit alespoň na polovinu nebo úplně vypnout.


Vloženo: 2010-03-08
automobily-nahradnidily.cz