10.03.2023 - Příprava automobilu na jaro

Zkontrolujte letní pneumatiky

Řidiči mají povinnost používat zimní pneumatiky v období od 1. listopadu do 31. března.
... celý článek

04.02.2019 - Péče o automobil v zimě

Kvalitní zimní obutí

Ano, tohle jste během letošní zimy slyšeli zcela jistě už stokrát. Ale nejde to znov
... celý článek

11.01.2017 - Zimní kapalina do ostřikovačů

Znáte tu situaci, kdy si v zimním období sednete do svého vozidla a pro lepší výhled skrze čelní okno ostřikovač… a ono nic? V tom pří
... celý článek

07.11.2016 - Výbava při cestě do zahraničí

Bulharsko
Všechna vozidla, kromě motocyklů, musí být vybavena hasícím přístrojem. Reflexní vesta je povinná pro k
... celý článek

07.11.2016 - Příprava vašeho auta na zimu

Své auto musíte na zimu připravit. Tato příprava se týká předevšim výměny pneumatik. Tato povinnost platí od 1. listopadu.

S
... celý článek

20.08.2015 - Originální díl nebo náhrada stejné kvality?

V některých médiích se objevuje kritika levných autodílů pocházejících od jiných výrobců než od výrobců originálních dílů. (dílů použív
... celý článek

08.06.2015 - Jak a kdy měnit olej

Výrobce neposlouchejte, radí odborníci. Olej v motoru měňte častěji, než předepisují výrobci, protože dlouhé intervaly mezi výměnami mo
... celý článek

03.06.2015 - Ekologická daň za přihlášení osobního vozidla staršího deseti let

Počet aut, za která budou muset majitelé při převodu zaplatit jednorázový ekologický poplatek, se rozšíří o 1,2 milionu. Nově půjde o 1
... celý článek

31.03.2015 - ČOI kontrolovala stáčení tachometrů v autobazarech

Dvě třetiny autobazarů porušují předpisy, zjistila Česká obchodní inspekce (ČOI). Při kontrolách odhalila tachometry stočené o stovky t
... celý článek

17.03.2015 - Měnit či neměnit? Toť otázka.

Majitelé aut s dosluhujícími zimními pneumatikami často odkládají jejich přezutí na letní, aby dojezdili zbytek vzorku. Je to riskantní
... celý článek

23.02.2015 - Pokuta dorazí i z Británie. Evropa propojuje registry.

Evropský parlament na zasedání ve Štrasburku schválil nový právní rámec ochrany osobních dat pro přeshraniční výměnu informací o doprav
... celý článek

16.02.2015 - Tisícům řidičů hrozí ztráta pojištění auta

Jedná se o auta mající v registru vozidel a ve velkém technickém průkazu stále statut tzv. polopřevodu, neboť majitelé auto na sebe při
... celý článek

Rady motoristům


Nejnovější články Opravy a údržba automobilu

Pořadí odvzdušnění brzd jednotlivých kol

Pracovní postup při odvzdušnění brzdové soustavy má svůj řád a vychází z doporučení výrobce vozidla. Když měníte například brzdový váleček jen na jednom kole zadní nápravy a brzdová kapalina v zásobní nádržce neklesá pod minimální úroveň hladiny, postačí k odvzdušnění jen okruh příslušného kola. Měníte-li hlavní brzdový válec nebo brzdové hadice a trubky v celé soustavě, musíte provést kompletní odvzdušnění celé brzdové soustavy. Vzduch je ze soustavy vytlačován působením tlaku kapaliny směrem od hlavního válce k nejbližšímu odvzdušňovacímu otvoru, tedy k tomu, kde máte otevřen odvzdušňovací šroub. Záleží také na zapojení brzdové soustavy.

Při diagonálním zapojení (například Škoda Favorit, Felicia) je na jeden okruh brzdového válce připojeno jedno kolo přední nápravy a jedno kolo zadní nápravy. A to diagonálně, tedy do kříže, například levé přední kolo a pravé zadní kolo tak, aby při brzdění vozidlo jelo v přímém směru a netáhlo ke straně. Na druhý okruh je v tomto případě připojeno pravé přední a levé zadní kolo. Starší zapojení dává možnost připojit na první okruh obě kola přední nápravy a na zadní okruh kola zadní náprav (například Škoda 105-120).

Možnosti odvzdušnění při mechanickém našlapání s pomocníkem, který sešlapává brzdový pedál:
  • Nejprve odvzdušněte pravé zadní kolo;
  • pokračujte levým zadním kolem;
  • nyní odvzdušněte pravé přední kolo;
  • nakonec odvzdušněte levé přední kolo.

    Odvzdušnění při využití tlakování brzdové soustavy například kompresorem:
  • Na zásobní nádržku připojte víčko s ventilem a připojte zařízení na výrobu přetlaku(například kompresor nebo hustilku). Následně brzdovou soustavu natlakujte malým přetlakem do 0,1 Mpa a postupně nebo současně povolte všechny odvzdušňovací otvory. Jakmile vzduch ze soustavy odejde(poznáte to podle bublin) a stříká nebo vytéká čirá brzdová kapalina, uzavřete odvzdušňovací šrouby a zrušte přetlak v soustavě brzd.



  • Čerpáno z knihy OPRAVY AUTOMOBILŮ
    vydané nakladatelstvím COMPUTER PRESS, a.s., BRNO, Informace o knihách:
    ondrej.weigel@cpress.cz


    Vloženo: 2010-12-30
    automobily-nahradnidily.cz