09.12.2024 - Provoz dieselu v zimě Diesel v zimě: Jak zabránit problémům s naftou? Dieselové motory mají mnoho výhod, nižší spotřebou počínaje a vyšším ... celý článek 02.12.2024 - Jak si poradit se zamrzlým zámkem Jak si u auta poradit se zamrzlým zámkem nebo dveřmi Zamrzlé zámky nebo dveře mohou během zimy čas od času postihnou ... celý článek 29.11.2024 - Topení a klimatizace v zimě Topení a klimatizace v zimě S příchodem zimy řidiče začínají trápit nízké teploty, mlžení oken a obecně snížený komf ... celý článek 25.11.2024 - Příprava ostřikovačů na zimu Příprava ostřikovačů na zimu Péče o ostřikovače je během zimního období zásadní pro zajištění dobré viditeln ... celý článek 22.11.2024 - Jak se správně starat o interiér vozu? Údržba interiéru v autě Interiér auta je místem, kde mnoho z nás tráví spoustu času – ať už jde o každodenní dojíždě ... celý článek 22.11.2024 - Jak efektivně používat tempomat? Jak efektivně využívat tempomat při dlouhých cestách Tempomat je jedním z nejužitečnějších pomocníků moderního řidič ... celý článek 21.11.2024 - Jak se připravit na dlouhou cestu autem? Jak se připravit na dlouhou cestu autem Čeká vás dlouhá cesta autem? Jedete na dovolenou, za rodinou nebo na ... celý článek 21.11.2024 - Jak prodloužit životnost auta? Jak prodloužit životnost auta Pro většinu lidí je auto jednou z největších investic a proto je ... celý článek 19.11.2024 - Jak snížit spotřebu paliva? Jak snížit spotřebu paliva? Rostoucí ceny pohonných hmot motivují spoustu řidičů hledat způsoby, jak snížit spotřebu ... celý článek 19.11.2024 - Jak pečovat o lak auta? Jak pečovat o lak vašeho vozidla? Péče o lak automobilu není jen otázkou estetickou ale také praktickou, ... celý článek 18.11.2024 - Aditiva pro automobily Aditiva pro auta: Co jsou a jak mohou pomoci vašemu vozidlu? Aditiva pro auta jsou speciální chemické přísady, které ... celý článek 15.11.2024 - Jak jezdit v zimě? Jízda po sněhu Jízda po sněhu je jednou z nejnáročnějších situací, se kterou se může řidič setkat. Aby byla jízda bez ... celý článek |
AKTUALITY14.11.2024 - Co hrozí při překročení hladiny oleje?Přetlak v klikové skříniV klikové skříni motoru je určité množství místa, které je přizpůsobeno objemu oleje na ideální hladině. Překročení hladiny oleje má za následek zvýšení tlaku v motoru. Tento tlak může přetížit těsnění a způsobit jeho poškození. Výsledkem mohou být úniky oleje z klikové skříně nebo dalších částí motoru, což vede ke znečištění motorového prostoru a případně i ke ztrátě oleje tam, kde je nejvíce potřeba. Zpěnění oleje a snížení mazacích vlastností Princip mazání spočívá v tom, že olej na pohyblivých částech vytváří tenkou vrstvu , čímž snižuje tření a opotřebení. Když hladina oleje přesáhne maximální rysku, může dojít k tomu, že kliková hřídel začne olej míchat a vytvoří z něj jakousi formu olejové pěny. Toto pěnění výrazně snižuje schopnost oleje správně mazat, protože bublinky vzduchu narušují olejový film. To může vést k vyššímu tření, přehřívání a nakonec i vážnému poškození motoru. Znečištění sacího systému a dalších částí motoru V případě překročení hladiny oleje může také dojít k tomu, že olej začne prosakovat do sacího systému a dostane se tak až k filtrům či katalyzátoru. Olej může poškodit senzory v sání a zanést kontaminanty do vstřikování, což zhoršuje spalovací proces. Znečištění katalyzátoru olejem může jeho funkci nenávratně poškodit, protože katalyzátor je citlivý na přítomnost olejových zbytků. Zvýšená spotřeba paliva a snížení výkonu motoru Při nadměrném množství oleje je motor více namáhán a může mít těžší chod, protože musí překonávat odpor způsobený přebytečným olejem. To může vést ke zvýšení spotřeby paliva, protože motor musí vynaložit více energie na rozvádění oleje a překonávání vyššího tlaku. Následkem toho může být i citelné snížení výkonu motoru, což je zejména znatelné při vyšších rychlostech nebo při zatížení vozidla (například při jízdě do kopce). Riziko poškození klikového mechanismu a ložisek Nadměrná hladina olej může rovněž vést k poškození klikového mechanismu, včetně ložisek a klikové hřídele, protože pěnící olej a ztráta mazací schopnosti mohou způsobit, že kovové části budou vystaveny vyššímu tření. Dlouhodobý provoz s přetíženým mazacím systémem může vést k nadměrnému opotřebení nebo zadření ložisek, což je závažná a drahá závada. 2024-11-14 |
automobily-nahradnidily.cz |