10.03.2023 - Příprava automobilu na jaro Zkontrolujte letní pneumatiky Řidiči mají povinnost používat zimní pneumatiky v období od 1. listopadu do 31. března. ... celý článek 04.02.2019 - Péče o automobil v zimě Kvalitní zimní obutí Ano, tohle jste během letošní zimy slyšeli zcela jistě už stokrát. Ale nejde to znov ... celý článek 11.01.2017 - Zimní kapalina do ostřikovačů Znáte tu situaci, kdy si v zimním období sednete do svého vozidla a pro lepší výhled skrze čelní okno ostřikovač… a ono nic? V tom pří ... celý článek 07.11.2016 - Výbava při cestě do zahraničí Bulharsko Všechna vozidla, kromě motocyklů, musí být vybavena hasícím přístrojem. Reflexní vesta je povinná pro k ... celý článek 07.11.2016 - Příprava vašeho auta na zimu Své auto musíte na zimu připravit. Tato příprava se týká předevšim výměny pneumatik. Tato povinnost platí od 1. listopadu. S ... celý článek 20.08.2015 - Originální díl nebo náhrada stejné kvality? V některých médiích se objevuje kritika levných autodílů pocházejících od jiných výrobců než od výrobců originálních dílů. (dílů použív ... celý článek 08.06.2015 - Jak a kdy měnit olej Výrobce neposlouchejte, radí odborníci. Olej v motoru měňte častěji, než předepisují výrobci, protože dlouhé intervaly mezi výměnami mo ... celý článek 03.06.2015 - Ekologická daň za přihlášení osobního vozidla staršího deseti let Počet aut, za která budou muset majitelé při převodu zaplatit jednorázový ekologický poplatek, se rozšíří o 1,2 milionu. Nově půjde o 1 ... celý článek 31.03.2015 - ČOI kontrolovala stáčení tachometrů v autobazarech Dvě třetiny autobazarů porušují předpisy, zjistila Česká obchodní inspekce (ČOI). Při kontrolách odhalila tachometry stočené o stovky t ... celý článek 17.03.2015 - Měnit či neměnit? Toť otázka. Majitelé aut s dosluhujícími zimními pneumatikami často odkládají jejich přezutí na letní, aby dojezdili zbytek vzorku. Je to riskantní ... celý článek 23.02.2015 - Pokuta dorazí i z Británie. Evropa propojuje registry. Evropský parlament na zasedání ve Štrasburku schválil nový právní rámec ochrany osobních dat pro přeshraniční výměnu informací o doprav ... celý článek 16.02.2015 - Tisícům řidičů hrozí ztráta pojištění auta Jedná se o auta mající v registru vozidel a ve velkém technickém průkazu stále statut tzv. polopřevodu, neboť majitelé auto na sebe při ... celý článek |
AKTUALITY03.06.2015 - Ekologická daň za přihlášení osobního vozidla staršího deseti letPočet aut, za která budou muset majitelé při převodu zaplatit jednorázový ekologický poplatek, se rozšíří o 1,2 milionu. Nově půjde o 10 až 15 let staré vozy, které splňují emisní normu Euro 3. Nová norma půjde po schválení vládou do parlamentu.Dosud povinnosti podléhalo kolem 1,8 milionu ještě starších aut, která plní jen méně přísné normy Euro 2 a nižší, uvádí Sdružení automobilového průmyslu. To znamená, že tři miliony aut registrovaných v České republice budou při případném prodeji zatíženy ekologickým poplatkem. V České republice je registrováno 4,9 milionu osobních aut. Majitelé vozidel poplatek v navrhované výši 3000 Kč zaplatí pouze jednou při dovozu ojetého auta nebo při prvním převodu na dalšího majitele. Od rozšíření poplatku na mladší vozy se očekává omlazení tuzemského vozového parku, který s průměrným stářím přes 14 let patří k nejstarším v Evropě. Poplatek má pouze motivační charakter a záleží jen na rozhodnutí občana, zda se rozhodne své starší vozidlo tzv. dojezdit a pak předat k ekologické likvidaci, či je prodat dalšímu majiteli. Doplňujícím prvkem k motivaci pro vyřazování nejstarších vozidel z provozu by podle něj mohl být i příspěvek vyplácený při předání vozidla k ekologické likvidaci, o kterém se v současné době jedná. Dovoz aut starších deseti let do České republiky se stále zvyšuje a v současnosti již tvoří přes 44% celkového dovozu. Před pěti lety to bylo necelých 28%. Problém starého vozového parku má pomoci řešit i zvýšení poplatků pro vozy patřící pod normu Euro 1 (a to z 5000 Kč na 10000 Kč) a Euro 2 (ze 3000 Kč na 5000 Kč). Platba o dani bude zanesena v technickém průkazu. Výnos z poplatků má jít do fondu na financování ekologické likvidace autovraků. První norma zabývající se množstvím výfukových zplodin vznikla v Kalifornii v roce 1968. V Evropě začala platit první emisní norma až v roce 1971 - EHK 15. První norma Euro 1 se objevila v roce 1992. Od té doby téměř pravidelně každé čtyři roky vyjde nová emisní norma. Čím vyšší číslo, tím přísnější norma je. 2015-06-03 |
automobily-nahradnidily.cz |