![]() |
![]() |
![]()
10.03.2023 - Příprava automobilu na jaro Zkontrolujte letní pneumatiky Řidiči mají povinnost používat zimní pneumatiky v období od 1. listopadu do 31. března. ... celý článek 04.02.2019 - Péče o automobil v zimě ![]() Ano, tohle jste během letošní zimy slyšeli zcela jistě už stokrát. Ale nejde to znov ... celý článek 11.01.2017 - Zimní kapalina do ostřikovačů ![]() ... celý článek 07.11.2016 - Výbava při cestě do zahraničí Bulharsko Všechna vozidla, kromě motocyklů, musí být vybavena hasícím přístrojem. Reflexní vesta je povinná pro k ... celý článek 07.11.2016 - Příprava vašeho auta na zimu Své auto musíte na zimu připravit. Tato příprava se týká předevšim výměny pneumatik. Tato povinnost platí od 1. listopadu. S ... celý článek 20.08.2015 - Originální díl nebo náhrada stejné kvality? ![]() ... celý článek 08.06.2015 - Jak a kdy měnit olej ![]() ... celý článek 03.06.2015 - Ekologická daň za přihlášení osobního vozidla staršího deseti let ![]() ... celý článek 31.03.2015 - ČOI kontrolovala stáčení tachometrů v autobazarech ![]() ... celý článek 17.03.2015 - Měnit či neměnit? Toť otázka. ![]() ... celý článek 23.02.2015 - Pokuta dorazí i z Británie. Evropa propojuje registry. ![]() ... celý článek 16.02.2015 - Tisícům řidičů hrozí ztráta pojištění auta ![]() ... celý článek |
AKTUALITY03.06.2015 - Ekologická daň za přihlášení osobního vozidla staršího deseti letPočet aut, za která budou muset majitelé při převodu zaplatit jednorázový ekologický poplatek, se rozšíří o 1,2 milionu. Nově půjde o 10 až 15 let staré vozy, které splňují emisní normu Euro 3. Nová norma půjde po schválení vládou do parlamentu.Dosud povinnosti podléhalo kolem 1,8 milionu ještě starších aut, která plní jen méně přísné normy Euro 2 a nižší, uvádí Sdružení automobilového průmyslu. To znamená, že tři miliony aut registrovaných v České republice budou při případném prodeji zatíženy ekologickým poplatkem. V České republice je registrováno 4,9 milionu osobních aut. Majitelé vozidel poplatek v navrhované výši 3000 Kč zaplatí pouze jednou při dovozu ojetého auta nebo při prvním převodu na dalšího majitele. Od rozšíření poplatku na mladší vozy se očekává omlazení tuzemského vozového parku, který s průměrným stářím přes 14 let patří k nejstarším v Evropě. Poplatek má pouze motivační charakter a záleží jen na rozhodnutí občana, zda se rozhodne své starší vozidlo tzv. dojezdit a pak předat k ekologické likvidaci, či je prodat dalšímu majiteli. Doplňujícím prvkem k motivaci pro vyřazování nejstarších vozidel z provozu by podle něj mohl být i příspěvek vyplácený při předání vozidla k ekologické likvidaci, o kterém se v současné době jedná. Dovoz aut starších deseti let do České republiky se stále zvyšuje a v současnosti již tvoří přes 44% celkového dovozu. Před pěti lety to bylo necelých 28%. Problém starého vozového parku má pomoci řešit i zvýšení poplatků pro vozy patřící pod normu Euro 1 (a to z 5000 Kč na 10000 Kč) a Euro 2 (ze 3000 Kč na 5000 Kč). Platba o dani bude zanesena v technickém průkazu. Výnos z poplatků má jít do fondu na financování ekologické likvidace autovraků. První norma zabývající se množstvím výfukových zplodin vznikla v Kalifornii v roce 1968. V Evropě začala platit první emisní norma až v roce 1971 - EHK 15. První norma Euro 1 se objevila v roce 1992. Od té doby téměř pravidelně každé čtyři roky vyjde nová emisní norma. Čím vyšší číslo, tím přísnější norma je. 2015-06-03 |
automobily-nahradnidily.cz |